Zastosowanie metody PPM do oceny pary ciernej w układzie hamulcowym samochodu
Autorzy
Marian Jósko
Streszczenie
W artykule przedstawiono ocenę możliwości zastosowania nieniszczącej metody Prescale Pressure Measurment (PPM) do oceny funkcjonowania i stanu pary ciernej klocek–tarcza w układzie hamulcowym pojazdu samochodowego. Przeprowadzono ogólną analizę potencjalnych możliwości metody w zastosowaniu do węzłów samochodu. Wykonano skalowanie folii na prasie hydraulicznej w celu ustalenia zabarwienia, odpowiadającego danemu naciskowi, w wybranym zakresie ciśnienia. Następnie zbadano rozkład nacisków między klockiem a tarczą i ustalono ich wartości, co dało pogląd na współpracę tych elementów. Pozwoliło także wyciągnąć wnioski, dotyczące funkcjonowania tych elementów tribologicznych pojazdu samochodowego oraz odnieść się do możliwości samej metody.
Słowa kluczowe
Metoda PPM, para cierna, układ hamulcowy
Konferencja
46. Krajową Konferencją Badań Nieniszczących (46. KKBN),
17-19 października 2017, Starachowice
Data publikacji online
14 grudnia 2017
Czasopismo
Badania Nieniszczące i Diagnostyka, vol. 2, nr 4, str. 22-27, 2017
Aby kontynuować nawigowanie po stronie, zaakceptuj używanie "ciasteczek". więcej informacji
Akceptacja używania "ciasteczek" (cookies) daje Tobie możliwość sprawniejszego przeglądania zawartości strony. Jeśli będziesz kontynuować nawigowanie po stronie bez zmiany ustawień lub wciśniesz "Akceptuję", będziesz używać tej metody.